Glosel rezygnuje z corocznej wysyłki prezentów. Zamiast tego pomoże potrzebującym
Na przygotowanie i wysyłkę prezentów świątecznych do kontrahentów firmy przeznaczają co roku ogromne pieniądze. Spółka Glosel - białostocki lider e-commerce - postanowiła wycofać się z tego zwyczaju. Jednak nie chodzi o tworzenie oszczędności. Pieniądze, które miały być przeznaczone na prezenty - wesprą trzy inicjatywy charytatywne.
2022-12-20, 13:27

Glosel to właściciel jednej z największych internetowych księgarni TaniaKsiazka.pl i e-sklepu z branży FMCG Bee.pl. Utrzymuje bliskie kontakty biznesowe z ponad 300 podmiotami, do których przed świętami wysyłał upominki. W tym roku odchodzimy od tej tradycji - informuje współwłaściciel Glosela Łukasz Kierus.

"Wszystko zaczęło się od naszej wizyty w Fundacji Pomóż Im, z którą współpracujemy ponad 9 lat. Odwiedziliśmy ich z okazji 15. urodzin z upominkami. Wtedy mieliśmy okazję do dłuższej rozmowy i obejrzenia budynku, do którego ostatnio przeniosła się fundacja. Choć leży on w pięknym, spokojnym miejscu i jest otoczony lasem, to jest stary i wymaga remontu. Zauważyliśmy, że są miejsca, gdzie przydałoby się samo malowanie ścian, ale i takie, gdzie potrzebne są poważniejsze prace modernizacyjne. To tam padł pomysł, że może warto byłoby zrezygnować z prezentów dla kontrahentów i przeznaczyć pieniądze na cel dobroczynny” - opowiada Łukasz Kierus.

Wysyłka prezentów wiązała się też z pracą wielu osób przy przygotowaniu paczek i ich pakowaniu. To również koszty - samych upominków, ale też opakowań, wysyłki i transportu. Tymczasem Glosel od kilku lat działa w duchu less waste, przy pakowaniu paczek stosuje biodegradowalne kartony i wypełniacze oraz zwraca uwagę na efektywne gospodarowanie zasobami, więc pomysł zyskał uznanie w firmie. 

“Postawiliśmy na działanie najbardziej przyjazne środowisku, czyli wysyłkę elektronicznej kartki z życzeniami. Cały budżet prezentowy przeznaczymy na wsparcie inicjatyw, które są nam bliskie. Dodatkowo nasi kontrahenci wspólnie zdecydują, na którą z nich Glosel przeznaczy największą kwotę, głosując w ankiecie dołączonej do e-kartki” - dodaje współwłaścicielka Glosela Agnieszka Stankiewicz-Kierus. 

Wybrane do wsparcia inicjatywy to:

  • Fundacja “Pomóż Im” na rzecz Dzieci z Chorobami Nowotworowymi i Hospicjum dla Dzieci, którą Glosel (jako TaniaKsiazka.pl) wspiera od ponad 9 lat;
  • Fundacja Ratujmy Pszczoły, z którą Glosel nawiązał współpracę przy 4. urodzinach e-sklepu Bee.pl i przekazał jej część dochodu ze sprzedaży produktów marki własnej. Na dachu biura w Białymstoku od dwóch sezonów mieści się firmowa pasieka z trzema ulami.
  • Zbiórka na rzecz 5-miesięcznego Filipka, którego ciocia pracuje w Gloselu. Chłopiec urodził się jedną nóżką krótszą i potrzebuje kosztownej operacji. 

Właściciele Glosela Agnieszka Stankiewicz-Kierus i Łukasz Kierus zachęcają inne firmy do podobnych działań. 

KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
Specjalistka ds. PR
Glosel, TaniaKsiazka.pl i Bee.pl
530 647 077
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.