Dlaczego warto brać udział w programach stażowych i praktykach studenckich w e-commerce
Jednym ze sposobów na zdobycie doświadczenia są staże i praktyki w firmach będących liderami w branży — przekonuje Diana Kruhlej z działu HR białostockiej spółki Glosel.
"Studenci mogą w praktyce zobaczyć, jak funkcjonuje e-commerce. Mogą poznać narzędzia i technologie stosowane w branży oraz umiejętności wymagane do pracy w tym sektorze. Dodatkowo mają szansę nawiązać kontakty, które mogą się okazać bardzo przydatne w przyszłości. Np. mogą pomóc w zdobyciu pierwszej pracy, a także w dalszej karierze zawodowej. Warto, by młodzi ludzie pojawiali się np. na targach praktyk i staży, gdzie w przyjaznej atmosferze mogą wypytać o szczegóły" - podkreśla Diana Kruhlej.
Jakie umiejętności i doświadczenie można zdobyć podczas praktyk i staży w e-commerce?
Staże i praktyki pozwalają na przetestowanie zainteresowań i umiejętności — mówi Sylwia Pyłko-Zubrzycka z działu HR w Gloselu.
"Wiele osób myśli, że praca w e-commerce to tylko sprzedaż, a to branża, która wymaga wielu różnych umiejętności. W Gloselu w tym roku proponujemy płatne staże lub możliwość realizacji praktyk studenckich. Czekamy na chętnych w działach marketingu (automatyzacja i performance) oraz Social Media. Pozwalają one studentom na zdobycie praktycznego doświadczenia w różnych obszarach e-commerce" - podkreśla Sylwia Pyłko-Zubrzycka.
Korzyści z praktyk i staży w e-commerce dla firm
Staże i praktyki są także korzystne dla firm, które oferują takie programy. Mogą one pozyskać młodych, ambitnych ludzi, chętnych do zdobycia doświadczenia. Glosel — właściciel sklepów TaniaKsiazka.pl i Bee.pl oferuje studentom, którzy wyróżniali się podczas letnich staży — dalszą współpracę. Obecnie w firmie doświadczenie zdobywa kilku byłych stażystów, pracujących przy bardziej zaawansowanych projektach.
Glosel zaprasza studentów na Targi Praktyk i Staży w Białymstoku
W Białymstoku najbliższa okazja do udziału w Targach Praktyk i Staży pojawi się w przyszłym tygodniu. Od 6 do 10 marca studenci będą mogli brać udział w spotkaniach na różnych wydziałach. Glosel zaprasza do rozmów 7 marca na Wydziale Informatyki w Białymstoku, a 10 marca na Wydziale Inżynierii Zarządzania w Kleosinie. Targi odbywają się w godz. 9:00-13:00.
Glosel to białostocka spółka z 20-letnim doświadczeniem w e-commerce. Specjalizuje się głównie w obszarach sprzedaży w internecie książek jako TaniaKsiazka.pl oraz produktów FMCG jako Bee.pl. Obecnie zatrudnia ponad 400 osób.