W sumie wręczono 10 nagród indywidualnych i 3 zespołowe.
Sławomir Siergiejczyk podkreśla, że indywidualny tytuł “Dyrektora e-Commerce Roku” to ogromne docenienie jego 14-letniego doświadczenia zawodowego w handlu.
”Oczywiście jest to uznanie mojej pracy, jednak odbieram ten tytuł nie tylko jako wysoką ocenę mojej osoby, ale tego, co zrobiliśmy wspólnie. Mówię tutaj o starcie marki Bee.pl i osiągnięciu w ciągu zaledwie czterech lat znaczącej pozycji rynkowej na rynku FMCG w e-commerce. Wiele zawdzięczam ludziom, którzy ze mną pracują. Bez mojego zespołu, który budowałem od czterech lat, bez pomocy z innych działów w całej firmie, czy bez wsparcia prezesa - nie byłoby tego sukcesu. Najważniejsze dla mnie jest to, że jestem w stanie jednoczyć ludzi, motywować i inspirować do dalszej pracy. Na pewno będziemy chcieli osiągnąć więcej w kolejnych latach” - zaznacza Sławomir Siergiejczyk.
Należący do spółki Glosel sklep internetowy Bee.pl, choć ma zaledwie 4-letnią historię, szybko stał się znaczącym graczem w sprzedaży produktów FMCG w e-commerce, a szczególnie liderem kategorii zdrowej żywności oraz produktów ekologicznych.
“Ten tytuł to również bardzo duże wyróżnienie dla marki, bo nagle staliśmy się zauważani nie tylko w branży e-commerce, ale również na rynku FMCG. Kategoria e-grocery jest nadal młodym rynkiem, ale z bardzo dużym potencjałem do wzrostów. Szacuje się, że sprzedaż internetowa to około jednego procenta całej sprzedaży FMCG w Polsce. Ogromne udziały rynkowe mają gracze sprzedający offline, m.in. Biedronka, Lidl, czy Auchan. Ale pandemia mocno pchnęła do przodu rynek e-FMCG i bardzo rozwinęliśmy markę Bee.pl. Sprzedaż w Internecie to duża szansa dla nas, bo mamy znaczącą pozycję na rynku e-FMCG w Polsce” - ocenia Sławomir Siergiejczyk.
Jak podsumowała prezes e-Izby Patrycja Sass-Staniszewska - zadaniem konkursu jest znalezienie nowych talentów, które będą miały wpływ na przyszłość biznesów e-commerce. Warto ich obserwować i inspirować się ich działaniami.
Do tegorocznej edycji konkursu wpłynęły 54 zgłoszenia liderów i ich zespołów. Oceny dokonywała kapituła, w której zasiedli eksperci branży e-commerce. Jurorzy analizowali m.in. biznesową skuteczność działań, ścieżkę kariery, czy podejście lidera do zespołu.