Program Stażowy w Gloselu zakończony sukcesem - kolejne talenty zostają w spółce
3 studentów zostanie na dłużej w białostockim Gloselu po trzech miesiącach Programu Stażowego. Wzmocnią oni działy Marketingu i IT. To kolejny raz, kiedy Glosel postawił na młodych, zapraszając ich do odbycia płatnego stażu. Program cieszy się dużą popularnością wśród studentów białostockich uczelni. Dostają się na niego nieliczni, bo zwykle są miejsca tylko dla 4-5 osób, a zgłoszeń jest kilkadziesiąt.
2022-10-08, 11:17

Program Stażowy Glosela — szansa dla aktywnych studentów


Glosel to największy w województwie podlaskim e-commerce. Pod jego skrzydłami działają popularna księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl i sklep ze zdrową żywnością i produktami do domu Bee.pl. Firma działa prężnie i cały czas się rozwija, ale na rynku brakuje specjalistów. Dlatego po raz drugi Glosel prowadził płatny program stażowy.

“Poszukiwaliśmy młodych talentów z potencjałem, motywacją do zdobywania wiedzy, chęcią nauki i rozwoju. Ważne też było ich wcześniejsze doświadczenie, zainteresowania nowymi trendami i technologiami oraz aktywności studenckie. Jesteśmy otwarci na młode osoby, ponieważ nasi specjaliści z dużym doświadczeniem zawodowym chętnie dzielą się wiedzą. Osoby, które do nas dołączyły, są bardzo otwarte i zmotywowane, mają nowe spojrzenie i nieszablonowy sposób podejścia” - podkreśla dyrektor HR w Gloselu Joanna Moroz-Jatkowska.


Jak rozwiązać brak kadr na rynku e-commerce


W północno-wschodniej Polsce brakuje ekspertów z niektórych dziedzin branży e-commerce. Poza tym niewiele jest miejsc tak dużych, jak Glosel, w których studenci mogliby zdobywać doświadczenie. Program stażowy to obopólna korzyść.

"Glosel to duży e-commerce. Pracuje tu kilkaset osób, mamy wiele działów, specjalistyczne, samodzielne stanowiska — m.in. do spraw analityki internetowej, SEO, automatyzacji marketingu. Czasem bardzo trudno jest znaleźć w Białymstoku specjalistów z tak wąskich dziedzin. Z jednej strony staż to szansa i możliwość dla osób, które chcą zdobywać doświadczenie w branży, jaką jest internet, digital i marketing internetowy. Z drugiej strony to świetna sprawa dla nas jako organizacji — szukanie na rynku talentów, o które bywa trudno. Jest to dla nas okazja, aby znaleźć osobę z potencjałem, przekazać jej wiedzę i doświadczenie. Pozwala to też nam pokazać Glosela jako odpowiedzialnego pracodawcę, któremu zależy na rozwoju kompetencji młodych ludzi" - podsumowuje Rafał Jackiewicz - dyrektor ds. Strategii i Budowania Wartości Klienta.


Jak wygląda nauka pod okiem mentorów


Studenci podczas stażu mają okazję zdobywać wiedzę od ekspertów z branży e-commerce. Dostają odpowiedzialne zadania przy projektach, bo wtedy jest największy postęp w rozwoju — wskazuje dyrektor IT w Gloselu Marcin Karwowski - jeden z mentorów.

“Praca ze stażystami to dla mnie frajda. Po pierwsze mogę im pomóc w rozwoju, po drugie - pomagam firmie przygotowując pracownika. A najlepsze jest to, że dzięki naszemu stażyście Mateuszowi zoptymalizowaliśmy raportowanie i analizę danych. Jest osobą w firmie, która ma czas się tym zająć. Przyszedł z teorią, a teraz w wielu obszarach jest samodzielnym analitykiem danych i ma umiejętność transformacji danych na dużą skalę” - podkreśla Marcin Karwowski.

Student piątego roku informatyki Uniwersytetu w Białymstoku Mateusz Nieciecki po stażu przedłużył swoją współpracę z Gloselem. Jego zdaniem opieka mentora była świetnie wyważona.

“Marcin nie siedział przy mnie i nie patrzył cały czas na to, co robię i czy robię to dobrze, ale też nie zostawiał mnie samemu sobie. Za każdym razem, kiedy miałem jakiś problem — zgłaszałem się do niego po pomoc. Marcin dostosowywał zadania do moich umiejętności. Bardzo często obywało się bez żadnej pomocy, jedynie z drobnymi poprawkami. Polecam taki staż każdemu” - podkreśla Mateusz.


Jak łączyć pracę ze studiami


Młode talenty, które udało się pozyskać do Glosela to nadal studenci. W październiku wrócili na uczelnie, ale większości udaje się godzić studia z pracą. Taki był plan od początku — najlepsi mieli zostać w firmie.

“Stażysta, którego miałam pod opieką — Przemek Olszewski — okazał się wspaniałym człowiekiem, otwartym na zdobywanie wiedzy, świetnie się komunikującym. Byliśmy zadowoleni z jego postępów w czasie stażu i udało się nam przedłużyć z nim współpracę. Teraz praca zdalna to normalność. Elastycznie dostosowaliśmy się do jego możliwości studenckich, jeden dzień pracuje w biurze, resztę zadań prowadzi zdalnie pomiędzy zajęciami” - mówi dyrektor e-commerce w Gloselu Monika Szatyłowicz.


Glosel podczas stażu oferuje umowę stażową, wynagrodzenie, szkolenia wewnętrzne, opiekuna i zniżki pracownicze. Założeniem programu jest poszerzenie wiedzy studentów do takiego poziomu, by mogli oni pełnić obowiązki młodszych specjalistów w zespole. Najlepsi stażyści mają szansę pozostać z Gloselem na dłużej i uzyskać zatrudnienie.

KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
Specjalistka ds. PR
Glosel, TaniaKsiazka.pl i Bee.pl
530 647 077
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.