Właściciele TaniaKsiazka.pl: od 17 lat najważniejszy dla nas jest klient
Białostocka TaniaKsiazka.pl świętuje 17. urodziny. Z rodzinnej firmy wyrosła na dużego pracodawcę i jednego z liderów branży księgarskiej. We wrześniu zrealizowała wysyłkę 10-milionowego zamówienia złożonego przez stronę www.TaniaKsiazka.pl.
2023-10-02, 12:00

Od małej księgarni do jednego z liderów branży

W 2006 roku księgarnię założył białostoczanin Łukasz Kierus - z wykształcenia biolog, który miłość do książek wyniósł z domu rodzinnego. Przez pierwsze lata zespół księgarni był kilkuosobowy, obecnie pracuje w niej kilkaset osób. Procesy w firmie są zautomatyzowane, TaniaKsiazka.pl współpracuje z ponad 200 wydawcami książek, około 80 producentami gier i zabawek oraz kilkudziesięcioma dystrybutorami, największymi firmami logistycznymi i kurierskimi w kraju. 

- Kilka lat temu zainwestowaliśmy w rozwój infrastruktury i logistyki, jesteśmy na bieżąco z nowościami wydawniczymi, technologicznymi i marketingowymi. Zawsze stawialiśmy na jakość obsługi, szybką wysyłkę, atrakcyjne ceny i nadal to jest dla nas ważne - mówi Łukasz Kierus - założyciel TaniaKsiazka.pl.

Księgarnia TaniaKsiazka.pl to najważniejsza z marek należących do spółki Glosel, której właścicielami są Łukasz Kierus i jego żona Agnieszka Stankiewicz-Kierus. 

TaniaKsiazka.pl na szczycie branży księgarskiej

Wg najnowszego raportu „E-COMMERCE W POLSCE 2023” opracowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, TaniaKsiazka.pl umocniła 3. miejsce w kategorii sprzedawców tradycyjnych multimediów (książki, płyty itp.). 

Dynamiczny rozwój spółki to także uznanie branży w postaci nagród, których białostocka księgarnia ma około 40. Najwięcej to wyróżnienia za świetne recenzje w rankingach opinii klientów, prowadzonych m.in. przez portale Opineo i Ceneo. We wrześniu tego roku TaniaKsiazka.pl otrzymała Złoty Medal “Konsumencki Lider Jakości 2023” od redakcji Strefy Gospodarki, zajmując 1. miejsce w kategorii "Internetowe księgarnie wysyłkowe”. 

Klienci na pierwszym miejscu

Zdaniem Łukasza Kierusa obecnie największym wyzwaniem dla firmy jest utrzymanie konkurencyjności na bardzo dynamicznym rynku. Natomiast priorytetem ciągle jest zwiększanie satysfakcji klientów.

- Zawsze stawialiśmy na jakość obsługi, szybką wysyłkę i atrakcyjne ceny. Dzięki temu zdobyliśmy zaufanie i sympatię naszych klientów. Chcemy rozwijać naszą ofertę o nowe produkty i usługi, które będą odpowiadać na ich potrzeby. Chcemy też wzmacniać relacje z naszymi dostawcami, wydawcami i autorami, aby wspólnie promować czytelnictwo w Polsce. Wierzymy, że książka to nie tylko produkt, ale także wartość kulturowa, która ma znaczenie dla rozwoju społecznego i osobistego. Dlatego chcemy być księgarnią, która nie tylko sprzedaje, ale także edukuje, integruje i zachęca do czytania - podkreśla Łukasz Kierus.

Dyrektor marketingu w spółce Glosel Rafał Bartoszewicz również zwraca uwagę na ogromne znaczenie klientów.

- Klienci są dla nas najważniejsi - to dzięki nim jesteśmy tak daleko. Ich zdanie jest dla nas kluczowe. Kładziemy coraz większy nacisk na słuchanie ich opinii, chcemy prowadzić wartościowy dialog, badać trendy i oczekiwania. To dla nas bardzo ważne, bo wtedy będziemy dostarczać im najlepszą ofertę i rekomendacje - uważa Rafał Bartoszewicz.

Wizja rozwoju na dynamicznym rynku książek

Obecnie asortyment TaniaKsiazka.pl liczy ponad 400 tysięcy produktów, około 70% z nich to książki. Stronę www.TaniaKsiazka.pl odwiedzają prawie 3 mln użytkowników miesięcznie. 

- Widzę wiele szans dla księgarni internetowych w Polsce, ze względu na to, że coraz więcej osób korzysta z zakupów online. Wielu czytelników szuka inspiracji i rekomendacji na temat tytułów, po jakie warto sięgać. Społeczności czytelnicze rosną, ludzie chętnie dzielą się swoimi opiniami i recenzjami. To wszystko tworzy duży potencjał dla rozwoju rynku książki w Polsce - zauważa Agnieszka Stankiewicz-Kierus - współwłaścicielka TaniaKsiazka.pl.

TaniaKsiazka.pl rozwija także sieć punktów odbioru osobistego. Obecnie ma ich w kraju 45, z czego 12 to księgarnie stacjonarne.

TaniaKsiazka.pl - promocja czytelnictwa i działalność charytatywna

TaniaKsiazka.pl znana jest z uczestnictwa w akcjach czytelniczych. W tym roku wspierała m.in. plebiscyt “Książka Roku”, kampanię #TataTeżCzyta, współorganizowała czytelnicze wydarzenie dla młodzieży “ZaBOOKowany Tydzień”, przekazała też książki do białostockich “Śledzi czytelniczych”, na liczne kiermasze i akcje dobroczynne w całej Polsce. 

Białostocka księgarnia od lat angażuje się też charytatywnie pomagając podlaskim fundacjom. Od 10 lat wspiera Fundację "Pomóż Im" na rzecz Dzieci z Chorobami Nowotworowymi. Przekazała na jej rzecz ponad 500 tys. zł, a także wiele przedmiotów na aukcje charytatywne. Od 5 lat aktywnie współpracuje z Fundacją Białystok Biega, jako sponsor biegów miejskich i terenowych, a od 3 lat jako sponsor tytularny biegu dla dzieci “Moltani Kids Run”. W tegorocznej edycji Moltani Kids Run wzięła udział rekordowa liczba 1 700 uczestników. Było to największe dziecięce wydarzenie organizowane przez Fundację Białystok Biega i prawdopodobnie największy bieg dziecięcy w Polsce.

- Wywodzimy się z Białegostoku i staramy się pomagać lokalnej społeczności. I to nie tylko finansowo, choć regularnie przekazujemy pieniądze na wsparcie. Ale też aktywnie włączamy się w działania fundacji, by dawać przykład także innym przedsiębiorcom - podkreśla Łukasz Kierus.

Zrównoważone podejście do opakowań i ekologii

Bardzo ważnym elementem działalności białostockiej spółki jest też racjonalne podejście do gospodarowania opakowaniami. Specjaliści logistyki analizują rynek i dostosowują pudełka pod konkretny sklep i asortyment, nieustannie doskonaląc się w tym zakresie. Glosel współpracuje z największymi producentami opakowań na świecie - doskonaląc kartony pod kątem wytrzymałościowym, jak i optymalizacji przestrzeni w ich wnętrzu. Paczki pakowane są w certyfikowane kartony, w przesyłkach nie ma folii, tylko produkowany na miejscu wypełniacz z tekturowej makulatury.

Świętowanie 17. urodzin z klientami

Tradycją białostockiej księgarni jest świętowanie urodzin z klientami. W tym roku TaniaKsiazka.pl obchodzi urodziny w dniach 3-16 października. Jak co roku będzie można skorzystać z rabatów na zakupy, darmowej dostawy od niższego progu zakupowego i prezentów za grosz. W mediach społecznościowych księgarni będą też konkursy z nagrodami, m.in. wiele zestawów ciekawych książek skierowanych do różnych grup czytelników. A najcenniejsze nagrody to vouchery na podróże i czytniki e-booków. 

TaniaKsiazka.pl znana jest także z dokładania do zamówień gratisowych zakładek do książek. Wokół nich wytworzyła się społeczność czytelników - kolekcjonerów, którzy wymieniają się zakładkami między sobą. Od tego roku dostępne są autorskie projekty, tworzące spójną kolekcję. W październiku do klientów trafi specjalna urodzinowa edycja zakładki. 

Szczegółowe informacje dot. urodzin znajdują się tutaj. 

Konkurs FB 
Konkurs IG

Agnieszka Stankiewicz-Kierus i Łukasz Kierus

KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
Specjalistka ds. PR
Glosel, TaniaKsiazka.pl i Bee.pl
530 647 077
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.