Nowy CMO Glosela stawia na synergię marek
Białostocki Glosel chce wzmocnić swoją pozycję na rynku e-commerce. Ostatnio w spółce zaszły duże zmiany.
2023-09-06, 12:35

W sierpniu o niemal 200% wzrosła liczba punktów odbioru osobistego w partnerskich lokalizacjach. Obecnie zamówienia można odbierać w 12 stacjonarnych księgarniach pod marką TaniaKsiazka.pl i w 33 punktach odbioru.

Rozwój Glosela ma też na celu połączenie działów marketingu największych marek - TaniaKsiazka.pl i Bee.pl w jeden wspólny organizm. Choć oferują one różne produkty, to mają wspólne podejście i wartości - stawiają na dobre doświadczenia klienta i rozsądne ceny. 

“Klient zawsze był dla nas na pierwszym miejscu, stąd otwarcie kolejnych punktów odbioru w dogodnych lokalizacjach. Nasi klienci bardzo pozytywnie przyjmują każde kolejne miejsce na mapie Polski. Również dzięki zmianom w marketingu będziemy mogli lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i budować silną pozycję konkurencyjną naszych sklepów. Jednym z naszych priorytetów w najbliższym czasie będzie wykreowanie synergii pomiędzy naszymi markami, bo chcemy zwiększyć udział w rynku. Od 5 lat rośniemy i nie chcemy poprzestać na tym, gdzie jesteśmy w tej chwili. Chcemy zmienić układ w branży e-commerce” - mówi prezes Glosela Łukasz Kierus. 

Stanowisko Chief Marketing Officer w Gloselu w sierpniu objął Rafał Bartoszewicz - ekspert w zakresie e-commerce, strategii digitalowych i brandingowych, zwłaszcza ukierunkowanych na zwiększenie sprzedaży i rentowności. Jest on odpowiedzialny za zarządzanie i koordynowanie działań marketingowych spinając wszystkie zespoły Glosela.

“Moim priorytetem jest głębokie zrozumienie konsumenta, zachowań na rynku i branży. Utrzymywanie ścisłego dialogu z naszymi klientami jest kluczem do tego, aby lepiej zrozumieć ich oczekiwania. Integralną częścią naszej strategii będzie synergia na każdym polu - a zespół marketingu jest jej ważnym ogniwem. Dlatego wspólnie z Łukaszem podjęliśmy decyzję o połączeniu tych działów w jeden zespół” - mówi CMO w Gloselu Rafał Bartoszewicz. 

Kolejnym krokiem w kierunku rozwoju jest transformacja w stronę większego wykorzystania AI i data driven company. Ma to zwiększyć skuteczność procesów, głównie w marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta.

“Chcemy efektywniej wykorzystywać potencjał AI i big data, aby szybko reagować na dynamicznie zmieniające się warunki rynku, opierając nasze decyzje na solidnych danych. Wierzę, że dzięki takim działaniom dostarczymy naszym klientom wyjątkowej wartości i wzmocnimy naszą pozycję na rynku” - mówi Rafał Bartoszewicz.

Glosel w ciągu ostatnich 5 lat zwiększył zatrudnienie o 45%, rozwinął sieć księgarń stacjonarnych do 12, a punktów odbioru zamówień osobistych do 33. Obecnie zamówienia można odbierać w 26 miastach. 

Założona w 2006 roku TaniaKsiazka.pl jest od kilku lat jednym z liderów w branży e-księgarni. Jako pierwsza w tym segmencie rynku wprowadziła przed obecnym sezonem szkolnym zakupy na 3 nieoprocentowane raty we współpracy z PayPo - liderem płatności odroczonych w Polsce. 

Istniejący od 5 lat e-sklep Bee.pl jest niekwestionowanym liderem w sprzedaży napojów roślinnych oraz produktów ekologicznych na rynku e-commerce. Oferuje około 5 tysięcy artykułów z kategorii “żywność bio” i “zdrowa żywność” dostępnych od ręki. Na półkach sklepu znajdziemy też artykuły dziecięce, zabawki, akcesoria do domu i ogrodu, środki czystości, kosmetyki (również naturalne). Od tego roku duży rozwój przeszła także kategoria “Dla zwierząt”, mocno rozwijana jest też kategoria “Uroda”. W sierpniu sklep wysłał milionowe zamówienie złożone online. 

KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
Specjalistka ds. PR
Glosel, TaniaKsiazka.pl i Bee.pl
530 647 077
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.