Literatura młodzieżowa na topie — TaniaKsiazka.pl zaprasza na ZaBOOKowany Tydzień
Wzrost popularności literatury młodzieżowej jest widoczny w całej branży książkowej. Trend zaczął nasilać się w 2020 roku i nie zmienił dynamiki.
2023-04-13, 11:30

ZaBOOKowany Tydzień

Pierwsze miejsca w comiesięcznych rankingach księgarń należą do autorów publikacji skierowanych do młodego czytelnika.

Książki dla młodzieży biją rekordy sprzedaży

Łukasz Kierus — właściciel księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl — wskazuje na świetną sprzedaż tytułów z tego gatunku.

“W naszej księgarni zauważyliśmy skokowy wzrost sprzedaży literatury młodzieżowej, już porównując lata 2019 i 2020. Co więcej — ten trend się utrzymuje. Porównując pierwszy kwartał 2022 i 2023 roku widzimy kolejne podwojenie liczby sprzedanych książek dla młodych. To nas ogromnie cieszy, nie tylko z biznesowego punktu widzenia. Od lat staramy się poszerzać grono polskich czytelników i kulturalnie uzależniać, więc to doskonały efekt. I oby się utrzymał” - mówi Łukasz Kierus.

Młodzieżowy top TaniaKsiazka.pl

Od 2018 do 2021 roku na pierwszym miejscu wśród literatury młodzieżowej w TaniaKsiazka.pl utrzymywał się pierwszy tom Opowieści z Narnii. W 2022 roku klasyczna opowieść była dopiero na siódmej pozycji. Na pierwsze miejsca szturmem wdarły się autorki debiutujące w ostatnich latach - Marta Łabęcka, Holly Black i Kelsey Hartwell.

  1. Opowiedz mi naszą historię. Flaw(less). Tom 1 - Marta Łabęcka
  2. Okrutny książę. Tom 1 - Holly Black
  3. Zły król. Okrutny książę. Tom 2 - Holly Black
  4. Królowa niczego. Okrutny książę. Tom 3 - Holly Black
  5. All Of Your Flaws. Przypomnij mi naszą przeszłość. Flaw(less). Tom 2 - Marta Łabęcka
  6. 11 papierowych serc - Kelsey Hartwell 
  7. Lew, Czarownica i stara szafa. Opowieści z Narnii. Tom 1 - Clive Staples Lewis
  8. Tego lata stałam się piękna. Lato. Tom 1 - Jenny Han
  9. Obiecałem ci gwiazdy. Trylogia Moon. Tom 1 - Weronika Schmidt
  10. Despite Your (im)perfections. Dotrzymaj złożonej mi obietnicy. Flaw(less). Tom 3 - Marta Łabęcka

Co przyciąga młodych czytelników?

Książka “11 papierowych serc” to imprint Wydawnictwa Kobiecego - “Young”. Jego dyrektorka wydawnicza Agnieszka Stankiewicz-Kierus zauważa, że największy boom na książkę młodzieżową wybuchł wiosną 2022 roku. Okazało się, że młodzież bardzo chce czytać o sobie. Również na tematy, które wcześniej się nie pojawiały w literaturze młodzieżowej.

 “Obecnie wiele książek skierowanych do młodych czytelników porusza ważne kwestie. To m.in. przemoc, dyskryminacja, problemy emocjonalne czy choroby psychiczne. Nowością są książki traktujące o określonych społecznościach. To reprezentacje osób z niepełnosprawnościami, queerowych, czy neuronietypowych, wokół których toczy się cała akcja. Te tematy często są wypierane z codziennych rozmów. Książki dają młodym ludziom możliwość zrozumienia i zidentyfikowania się z bohaterami, którzy przeżywają podobne doświadczenia. Dużą wartością przy tych książkach jest również poszerzanie świadomości społeczeństwa. Dzięki nim wszyscy mamy szansę przeczytać ciekawe historie z szerszym kontekstem” - podkreśla Agnieszka Stankiewicz-Kierus.

Młodzież bardziej świadoma i zainteresowana tematami społecznymi

Według Łukasza Kierusa — młodzi ludzie są dziś bardziej świadomi niż rodzice, czy dziadkowie. Chętniej sięgają po książki, które poruszają tematy związane z aktualnymi problemami społecznymi. Poza tym dzięki mediom społecznościowym czytanie stało się modne.

Stąd pomysł wyjścia do młodego czytelnika z wydarzeniem, które odbywa się w miejscu, gdzie bywa najczęściej.

“ZaBOOKowany Tydzień” tylko w Internecie

“ZaBOOKowany Tydzień” to specjalna akcja księgarni TaniaKsiazka.pl i Wydawnictwa Young. Odbywa się tylko w internecie.

“Widząc, jak wielu młodych poszukuje ciekawych literacko treści — wychodzimy z inicjatywą do ich przestrzeni. Oferujemy możliwość spotkania na żywo z autorami, tłumaczami, influencerami książkowymi, którzy będą rozmawiać tylko i wyłącznie na interesujące i angażujące tematy. Oczywiście będą promocje na książki, a do zdobycia wydania z autografami i specjalne gadżety czytelnicze” - zapewnia Łukasz Kierus.

“ZaBOOKowany Tydzień” na Instagramie i TikToku TaniaKsiazka.pl i Wydawnictwa Young będzie trwał od 17 do 23 kwietnia.

KONTAKT / AUTOR
Monika Kalicka
Specjalistka ds. PR
Glosel, TaniaKsiazka.pl i Bee.pl
530 647 077
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.